Loading...

Практико-орієнтована відкрита бінарна лекція для ІПЗ

17 .03 .2025
Практико-орієнтована відкрита бінарна лекція  для ІПЗ
   17.03.25 відбулась практико-орієнтована відкрита бінарна лекція для групи ІПЗ(н)-13 на тему «Тестування, запуск і підтримка процесів і потоків в ОС», проведене викладачами Оксаною Скубій та Михайлом Скубієм в аудиторії №15 з дисциплін «Операційні системи» та «Архітектура комп’ютера», яке було спрямоване на формування у студентів розуміння ключових концепцій, принципів та практичних навичок, пов'язаних з життєвим циклом процесів в операційних системах.
  Заняття розпочалося з актуалізації знань студентів за допомогою дискусійного питання: «Яке значення має ефективне управління процесами для стабільної роботи операційної системи та запущених додатків?». Це дозволило виявити попередні знання студентів та стимулювати їхню зацікавленість темою.
Основна частина заняття була побудована на основі структурованої презентації, яка охоплювала теоретичні аспекти, включаючи визначення процесу, його стани, типи, механізми керування та методи тестування.   Теоретичний матеріал супроводжувався дискусійними запитаннями, спрямованими на глибше розуміння ключових понять. Наприклад, після розгляду різних станів процесу було поставлено питання: «В яких ситуаціях процес може переходити зі стану очікування до стану готовності? Наведіть приклади».
Особливу увагу було приділено практичній складовій. Після ознайомлення з теоретичними аспектами тестування процесів, студентам було запропоновано практичне завдання в реальному часі. Використовуючи віртуальне середовище операційної системи, здобувачі освіти мали змогу:
• Виявити та проаналізувати запущені процеси за допомогою вбудованих системних утиліт
• Відфільтрувати процеси за певними критеріями ( за споживанням ресурсів).
• Здійснити базові операції з процесами, такі як завершення "завислого" процесу (під контролем викладача та з чітким розумінням наслідків).
• Проаналізувати використання ресурсів (CPU) окремими процесами.
• Як програмний код користувача виконує спеціальну машинну інструкцію, яка ініціює перехід в режим ядра.
  Під час виконання практичного завдання викладачі надавали індивідуальну підтримку студентам, відповідали на їхні запитання та контролювали правильність виконання дій. Після завершення практичної частини було проведено коротке обговорення отриманих результатів та висновків. Студенти поділилися своїм досвідом та спостереженнями.
  Наприкінці заняття було підведено підсумки, ще раз наголошено на ключових моментах теми та надано відповіді на запитання, що виникли у студентів. Також було запропоновано питання для самостійної роботи, що сприяло закріпленню отриманих знань.
Використання дискусійних питань протягом заняття сприяло активній участі студентів, розвитку їхнього критичного мислення та вмінню формулювати свої думки. Практичні завдання в реальному часі дозволили студентам безпосередньо застосувати отримані теоретичні знання, набути практичних навичок роботи з процесами в операційній системі та підвищити їхню зацікавленість до вивчення дисципліни.
  Загалом, заняття пройшло в інтерактивній та практично-орієнтованій формі, що сприяло ефективному засвоєнню матеріалу студентами.